כשלים ברכבת המהירה לירושלים: סדקים, סכנות לדליפה וקריסה

כיום 8 חודשים לאחר קריסת המנהרה כאמור עדיין מתבצעים התיקונים לטיפול במנהרה. פוטנציאל הסיכונים עדיין לא הושלם, ולפי שעה לא ידוע מה יהיו ההשלכות של שינוי תצורת המנהרות ושל החדרת צנרת הניקוז על יציבות הפרויקט למשך חייו. כמו כן, לא ידועה החשיפה שתיגרם מהגידול בעבודות התחזוקה
דוד קורצוייל No Comments on כשלים ברכבת המהירה לירושלים: סדקים, סכנות לדליפה וקריסה

רכבת ישראל נדרשה לבצע תיקונים בלמעלה משלושים ושלוש מנהרות שירות שבוצעו בשלוש שנים האחרונות בפרוייקט הקו המהיר. בעשרים ושלוש מהמעברים הללו תיאלץ רכבת ישראל לבצע עבודות תיקון מקיפות מחשש לקריסתם

רכבת ישראל
רכבת ישראל
כיום 8 חודשים לאחר קריסת המנהרה כאמור עדיין מתבצעים התיקונים לטיפול במנהרה. פוטנציאל הסיכונים עדיין לא הושלם, ולפי שעה לא ידוע מה יהיו ההשלכות של שינוי תצורת המנהרות ושל החדרת צנרת הניקוז על יציבות הפרויקט למשך חייו. כמו כן, לא ידועה החשיפה שתיגרם מהגידול בעבודות התחזוקה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בינואר האחרון שכר משרד התחבורה צוות מומחים הולנדים עמ"נ לבדוק את כשירות התכנון בפרוייקט קו הרכבת המהיר לירושלים
וזאת לאחר שבאוקטובר קרסה אחת ממנהרות השירות בקו המהיר לירושלים (A1) ומאוחר יותר אף התגלו סדקים בכמה מהמנהרות הסמכות לה

מעיקרי הדוח שהוגש למשרד התחבורה עולה שקיים מחדל תכנוני הנדסי משמעותי.

עוד נודע שחברת רכבת ישראל נדרשה לבצע תיקונים בלמעלה משלושים ושלוש מנהרות שירות שבוצעו בשלוש שנים האחרונות בפרוייקט הקו המהיר. בעשרים ושלוש מהמעברים הללו תיאלץ רכבת ישראל לבצע עבודות תיקון מקיפות מחשש לקריסתם.

צוות מומחים ההולנדים שנשכר ע"י משרד התחבורה בינואר כאמור, מצא כי הכשלים החמורים בתכנון הפרוייקט הביאו לכך שלמעלה מ70 אחוז מתוך 46 המנהרות שנחפרו לאורך 13.2 ק"מ בין שער הגיא למבשרת ציון נמצאים בסכנת הצפות מים מה שיגרום להם להיות חשופים להופעת סדקים להתבקעות רצפות ואף לקריסה

מהדוח עולה שלא נשלל השלכות ארוכת טווח גם על המנהרות הראשיות. אולם במנהרות שבהן ינועו הרכבות תסתפק הנהלת הרכבת לעת עתה ביישום תוכניות חדשות לניקוז בקרה וניטור שוטף.

לאחר שבמשך חודשים הכחישה קיומו של מחדל רכבת ישראל אישרה בסוף השבוע את דבר התיקונים הנרחבים. ע"פ חוות דעת מוקדמת של מומחים עלתה הטענה שעלות התיקונים תיהיה 50 מיליון שקלים אולם רכבת ישראל טענה כי עלותם תהיה 12.5 מיליון שקל בלבד וכי הם לא יביאו לעיכוב בלוח הזמנים של הפרויקט שצפוי להסתיים בתחילת שנת 2018

כיום 8 חודשים לאחר קריסת המנהרה כאמור עדיין מתבצעים התיקונים לטיפול במנהרה. פוטנציאל הסיכונים עדיין לא הושלם, ולפי שעה לא ידוע מה יהיו ההשלכות של שינוי תצורת המנהרות ושל החדרת צנרת הניקוז על יציבות הפרויקט למשך חייו. כמו כן, לא ידועה החשיפה שתיגרם מהגידול בעבודות התחזוקה.

רכבת ישראל בתגובה: החברה עוסקת כבר תקופה של כמה שבועות בתיקונים הנחוצים ואף ליתר הביטחון החברה מטפלת בניקוז של כמה מנהרות נוספות, התיקון הנדרש יסתיים במהרה. דו"ח הבודק ההולנדי מחזק את שיטת התיקון של רכבת ישראלף לצד מספר הערות לתכנון.יש לציין כי למרות ההשגות המסוימות של הבודק, אם הביצוע היה נעשה לפי התכנון מנהרת הקשר לא היתה מתבקעת".

בחברת שפיר סירבו להגיב.



0 תגובות